ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ЗАПІЗНИЛИСЯ НА ЛІТАК?

Зовсім не обов’язково бути роззявою, щоб опиниться в такій ситуації. Це трапляється навіть з досвідченими мандрівниками. Не спрацював будильник, зіпсувалася погода, раптово стало зле… І ось ви вже махаєте рукою вслід рейсу, що вилетів без вас. Так що робити, якщо запізнилися на літак?

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО СПІЗНЮЄТЕСЯ В АЕРОПОРТ
Aeroport_9-770x355 (1)

Ситуація перша. Ваш рейс ще не вилетів, але ви не встигаєте на нього, оскільки стоїте в безнадійної пробці в двох годинах від аеропорту, наприклад. Багато хто в подібних випадках просто розвертається і їде додому, або купує новий квиток, навіть не намагаючись повернути або обміняти старий.
А, між тим, щоб це стало можливим, досить зробити одну просту, але важливу дію – зателефонувати в авіакомпанію, щоб поставити її до відома про своє запізнення. Причому зробити це потрібно до закінчення реєстрації. Такий дзвінок допоможе уникнути присвоєння вам статусу пасажира, що не з’явився в аеропорт, так званого, «no show», з яким у вас дійсно не буде практично ніяких шансів.
Особливо важливо попередити авіакомпанію у випадку перельоту з пересадкою, інакше ваш зворотний квиток теж можуть анулювати.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ЗАПІЗНИЛИСЯ НА РЕЄСТРАЦІЮ
Aeroport1

Ситуація друга. Захекавшись, ви вбігаєте в аеропорт за кілька хвилин до завершення реєстрації і, звичайно ж, бачите величезні черги. Навіть якщо якимось дивом вийде вмовити людей пропустити вас вперед, то після цього вас ще чекає паспортний контроль.

Кращим варіантом буде озирнутися навколо в пошуках спеціальної стійки для таких, як ви, пасажирів, які спізнюються. Вона є в більшості аеропортів, правда, не завжди подібна послуга безкоштовна. У будь-якому випадку, це буде вигідніше, ніж пропустити рейс. Якщо до моменту вильоту залишається не менше півгодини, співробітник аеропорту допоможе вам пройти «експрес-реєстрацію», в обхід черги.
Можливий і інший варіант, коли ви вже пройшли реєстрацію, але заблукали в незнайомому аеропорту чи спокійно закуповуєтесь алкоголем у Duty Free, в повній впевненості, що «без нас не полетять». Ще й як полетять. Щоправда, перед цим кілька разів оголосять ваше ім’я по гучному зв’язку, попросивши підійти до потрібного виходу. Якщо не з’явитеся до закінчення посадки – ваш багаж розвантажать з міркувань безпеки, а вас на борт не пустять, хоча літак ще деякий час буде перебувати на землі.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ЛІТАК ПОЛЕТІВ БЕЗ ВАС

Наступна ситуація – ви безнадійно запізнилися на літак, але летіти вам все-таки потрібно. Слід звернутися у віконце своєї авіакомпанії або зателефонувати в її представництво і пояснити ситуацію. Результат розмови залежить від типу вашого квитка (тарифу), заповненості рейсів, настрою співробітника авіакомпанії і ваших дипломатичних здібностей.

Щасливим власникам квитків першого і бізнес класів немає чого турбуватися. Їх просто перебронюють на найближчий рейс, зазвичай без якої-небудь доплати. Простим же смертним, пасажирам економ класу, також не варто відразу опускати руки і поспіхом купувати новий квиток. Якщо вказати поважну причину запізнення на літак і проявити переконливість, то, цілком імовірно, що за певну доплату вас перебронюють на інший рейс.

Навіть якщо у вас авіаквиток, куплений по акції чи спецтарифу, на якому чорним по білому написано, що, у разі запізнення, він стає непотрібним папірцем, спробувати все одно варто. З вітчизняними компаніями такі фокуси зазвичай не проходять, а ось європейські перевізники, що дорожать кожним клієнтом, запросто можуть посадити вас на найближчий незаповнений літак.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ЗАПІЗНИЛИСЯ НА РЕЙС ІЗ ПЕРЕСАДКОЮ

Найважчий випадок. Якщо летите за єдиним квитком і запізнилися з вини перевізника на стикувальний рейс, то ваша доправка в кінцевий пункт – повністю його турбота. Для вирішення всіх питань, пов’язаних з перебронюванням, потрібно звернутися в представництво авіакомпанії або на спеціальну стійку в аеропорту, на якій написано «Transfer information desk».
Aeroport2

Якщо ж у вас два квитки, на окремих бланках, то, формально, ви не є транзитним пасажиром. Відповідно, перевізник не несе відповідальності за зрив стиковки. Більш того, якщо обидва квитки у вас «туди-назад», то, при запізненні, анулюються обидва з них на другий сегмент: як «туди», так і «назад». При цьому, квиток «назад» на перший сегмент залишається дійсним.

Якщо ви з власної вини запізнилися на перший літак, то можуть «згоріти» все 4 рейси. Щоб мінімізувати втрати при таких розкладах, намагайтеся якомога раніше повідомити авіакомпанію, що ви спізнюєтеся на літак. Попросіть не анулювати зворотний квиток або забронювати вам місце на наступному рейсі. Більшість перевізників погодяться на такий варіант, сума доплати буде залежати від вашого тарифу.

ЧИ ПОВЕРНУТЬ ГРОШІ, ЯКЩО СПІЗНИВСЯ НА ЛІТАК

Подібне питання виникає у пасажирів, для яких виліт іншим рейсом не є актуальним. Знову-таки, все залежить від вашого тарифу. Чим дорожче ви купували квиток, тим більше шансів повернути всі або частину грошей.

Всі умови по поверненню та обміну квитків написані на них же, тому не лінуйтеся вивчити правила. Перший або бізнес клас, зазвичай, можна здати і отримати повну компенсацію, а за економ можуть повернути тільки частину або взагалі нічого. На квитках, що не підлягають поверненню, зазвичай можна побачити рядок «Ticket is non-refundable in case of no-show», що означає: квиток не підлягає поверненню у разі неявки пасажира на рейс.

У кожному разі, спробувати варто. Адже ви дізналися не тільки, що робити, якщо запізнилися на літак, але і те, що зовсім безнадійних ситуацій не буває.

 

About the Author

By admin / Administrator

Follow admin
on Бер 15, 2016

Немає відгуків

Залишити відгук: